خدمات پشتیبانی شبکه و سخت افزار یا به عبارتی نگهداری شبکه های کامپیوتری، مهمترین فعالیت شرکت رایان پشتیبان در زمینه خدمات شبکه‌ می‌باشد. پشتیبانی و نگهداری شبکه های کامپیوتری در حال حاضر اصلی ترین نیاز شرکت‌ها، مؤسسات، کارخانجات، سازمان‌ها، آموزشگاه‌ها ، هتل‌ها و … در حوزه انفورماتیک است. رشد و نفوذ فناوری اطلاعات در تمامی حوزه‌های کسب و کار موجب شده است که تمامی محیط های تجاری ، اداری ، صنعتی ، آموزشی و … نیاز مبرم و شدیدی در زمینه پشتیبانی کامپیوتر و شبکه، نصب و راه اندازی انواع تجهیزات شبکه و سرویس‌های مرتبط با آن احساس کنند. کارشناس پشتیبانی شبکه تصمیم می‌گیرد که چگونه سیستم ها را ارتقاء و بهبود دهند. زمانی که یک شرکت یا سازمان زیرساخت ارتباطی خود را ارتقاء می‌دهد و یا چند سیستم جدید نصب و راه اندازی می کند، کاری است که یک کارشناس پشتیبانی شبکه حتما باید آن را مدیریت کند.

پشتیبانی نرم افزار شبکه:

خدمات پشتیبانی نرم افزار شبکه بخشی از خدمات اکتیو شبکه می‌باشد. که شامل نگهداری از نرم افزارها و بک‌آپ‌گیری و پشتیبان‌گیری از تمامی اطلاعات و نرم‌افزارهای موجود و مستندسازی تمامی اطلاعات مرتبط با شبکه نیز بخشی از این خدمات می‌باشد.

  • نصب و آپدیت ویندوز سرور
  • رفع ایرادات احتمالی نرم افزارها
  • نصب و ارتقاء نرم‌افزارهای شبکه
  • نظارت بر امنیت تمامی سیستم‌ها، به ویژه اینترنت
  • پشتیبانی و نگهداری از اطلاعات و دیتاهای شرکت
  • پیشگیری از وقوع ایرادات و مشکلات شبکه های کامپیوتری
  • پشتیبانی سخت افزار شبکه:

    خدمات پشتیبانی شبکه و سخت افزار ، شامل پشتیبانی و نگهداری از کلیه تجهیزات سخت افزاری در حوزه آی‌تی و شبکه مانند تجهیزات پسیو شبکه، سرورها، رک، سوئیچ، روتر، سیستم‌های کامپیوتری و تجهیزات اداری مانند پرینتر، فکس، اسکنر و… می‌باشد.

    • ارائه مشاوره شبکه  آنلاین جهت خرید تجهیزات و زیرساخت شبکه
    • مانیتورینگ تجهیزات سخت افزاری شبکه به صورت آنلاین و لحظه‌ای
    • بازدیدهای دوره‌ای به منظور مراقبت و پیشگیری از خرابی تجهیزات شبکه
    • نصب و ارتقاء تجهیزات سخت افزاری شبکه
    • عیب یابی و رفع خرابی تجهیزات سخت افزاری شبکه
    • عیب یابی و رفع خرابی زیرساخت و پسیو شبکه
    • نحوه ارائه خدمات نگهداری شبکه به مشتریان:

      در حال حاضر کلیه خدمات مرتبط به پشتیبانی شبکه و نگهداری از تجهیزات کامپیوتری، در شرکت رایان پشتیبان محدود به شهر تهران، کرج و حومه می‌باشد.

      خدماتی که کارشناسان ما در این بخش برای رفع ایرادها و مشکلات شبکه شما ارائه می‌دهند، معمولاً به چهار روش زیر انجام می‌گردد:

      • خدمات پشتیبانی شبکه راه دور  از طریق سیستم تیکتینگ:

      در این روش مشتریان، مشکلات (شبکه، نرم افزاری، سخت افزاری و …) خود را از طریق سیستم ارسال تیکت به صورت کتبی با کارشناسان در میان می‌گذارند و کارشناسان ما نیز در سریع‌ترین زمان ممکن به صورت آنلاین پاسخگوی آن‌ها خواهند بود.

      نحوه ارائه خدمات پشتیبانی شبکه به مشتریان
      • خدمات پشتیبانی شبکه به صورت تلفنی:

      بعضی از مشکلات پشتیبانی شبکه های کامپیوتری می‌بایست به صورت تلفنی و شفاهی به کارشناسان اعلام گردد و یا بالعکس کارشناسان ما برای حل برخی مشکلات رایج، می‌توانند شما  مشتریان عزیز را به صورت تلفنی راهنمایی کنند.

      • خدمات پشتیبانی شبکه راه دور  به صورت ریموت:

      در این روش کارشناسان برای حل بعضی از مشکلات نیاز دارند تا به سیستم مورد نظر از راه دور با نرم افزارهایی که مخصوص این کار می‌باشند به اصطلاح ریموت زده و مشکل کاربر را مستقیماً بر روی سیستم حل کنند.

      • خدمات پشتیبانی شبکه به صورت حضوری:

      در بسیاری از مواقع لازم است تا کارشناس به صورت حضوری در محل اقدام به ارائه خدمات شبکه نماید و مشکلات آنان را به صورت حضوری بر طرف نماید.